Pomoc

Instrukcja obsługi konta Mini Giełdy Susiec


www.gielda.susiec.pl


I. REJESTRACJA


W celu korzystania z usług Mini Giełdy Susiec należy zarejestrować się poprzez zakładkę:


               1. Rejestracja/Logowanie     lub                                    2. Oferenci



1 . Rejestrując się poprzez zakładkę Rejestracja/Logowanie, znajdującą się w lewym górnym rogu, pojawi się funkcja Logowanie oraz Rejestracja.


      a) Przy funkcji Rejestracja należy kliknąć polecenie Przejdź do rejestracji.



      b) Pojawi się strona zawierająca informację o aktualnym etapie rejestracji konta oraz komunikat: Rejestracja nowego konta w serwisie, pod którym znajduje się formularz zgłoszeniowy.



     c) W kolejnym kroku należy wypełnić wszystkie pola formularza oznaczone gwiazdką. Podane imię i nazwisko będzie traktowane przez system jako login, którego nie można zmienić w dalszej obsłudze konta. Hasło musi składać się z minimum 8 znaków (maks. 64). Dopuszczalne znaki: a-z, 0-9 oraz @!#$%&/()=-_?+*.,:; Wiersze bez gwiazdki są nieobowiązkowe. Oferent prowadzący działalność gospodarczą ma obowiązek wypełnić dodatkowo nazwę firmy, adres firmy oraz NIP.


Uwaga: Po zapoznaniu się z regulaminem należy go zaakceptować. Brak akceptacji regulaminu uniemożliwi proces rejestracji.


    d) Po wpisaniu danych należy użyć klawisza: Rejestracja nowego konta w serwisie, który kończy proces rejestracji.


    e) Jeżeli rejestracja przebiegnie prawidłowo wówczas pojawi się komunikat:



    f) Zgodnie z komunikatem można zamknąć okno lub przejść bezpośrednio do logowania na swoim koncie.


2. Rejestracja przez zakładkę Oferenci jest następująca:


      a) po kliknięciu zakładki Oferenci ukazuje się strona:



      b) należy kliknąć na zakładkę Rejestracja. Otworzy się wówczas strona zawierająca formularz zgłoszeniowy, który należy wypełnić.


      c) Proces rejestracji kończy naciśnięcie klawisza: Rejestracja nowego konta w serwisie.


      d) Jeżeli rejestracja przebiegnie prawidłowo wówczas pojawi się komunikat: „Rejestracja przebiegła pomyślnie”.


       e) W dalszym etapie należy zamknąć okno lub przejść bezpośrednio do logowania.


 


II. LOGOWANIE


Proces logowania (podobnie jak w proces rejestracji) należy dokonać poprzez zakładkę Rejestracja/Logowanie lub przez zakładkę Oferenci.



1. Klikając zakładkę Rejestracja/Logowanie otwiera się strona z panelem Logowanie, w którym należy wprowadzić podane w formularzu dane: imię i nazwisko (login) oraz hasło.


2. Po aktywowaniu zakładki Oferenci otwiera się okno, w którym trzeba kliknąć funkcję Logowanie. Dyspozycja ta przeniesie do panelu Logowania.Proces logowania otwiera stronę, która zawiera oferty posegregowane według kategorii.


 


III. ZARZĄDZANIE KONTEM


Zakończenie procesu logowania otwiera stronę główną Mini Giełdy. Aby zarządzać swoim kontem należy kliknąć w login z rozwijanym panelem edycji, widoczny w lewym górnym rogu menu. Ukaże się widok profilu użytkownika.



1. Aktywowanie funkcji Twój profil publiczny (znajdującej się po lewej stronie) otwiera stronę zwierająca dane użytkownika, które są udostępnione publicznie.


2. Po prawej stronie znajduje się funkcja Zarządzaj kontem składająca się z następujących zakładek:  


     a) Zakładka Edytuj dane kontaktowe zawiera formularz Edytuj profil, który umożliwia zmianę danych i hasła oferenta. W wierszu avatar istnieje możliwość dodania obrazu profilowego w postaci pliku jpg. o maksymalnym rozmiarze 1000 kB i wymiarze 1280x1280 pikseli.UWAGA: Zmianę danych należy zatwierdzić poprzez przycisk Zaktualizuj profil w lewym, dolnym rogu strony.   


     b) Zakładka Opłać abonament zawiera informację na temat rodzaju dostępnych kont. Należy wybrać odpowiedni do swoich potrzeb rodzaj konta i kliknąć właściwy klawisz.



     c) Po wybraniu rodzaju konta pojawi się formularz z dostępnymi rodzajami oraz kwotami płatności.



Po wybraniu rodzaju konta oraz okresu jego ważności należy dokonać płatności. Można to zrobić poprzez:


       - wpłatę gotówkową w biurze Spółdzielni Socjalnej „Arka”, ul. Tomaszowska 100, w Suścu;


       - płatność on-line przez System Dot-pay bezpośrednio z formularza płatności (działa na zasadzie szybkich przelewów). Użytkownik podaje numer karty bankowej albo zostaje przekierowany do swojego konta bankowego, gdzie system automatyzuje mu przelew;


       - przelew elektroniczny lub tradycyjny na konto Spółdzielni Socjalnej ARKA nr konta 91 9639 1051 2004 5101 9079 0002.


   d) Po opłaceniu abonamentu profil użytkownika zostaje zaktualizowany. Widoczny jest po prawej stronie rodzaj i ważność konta, natomiast po lewej stronie zakładkę Opłać abonament zastąpiła zakładka Dodaj nową ofertę. Ponadto widoczna jest funkcja Zarządzaj swoimi ofertami, zawierająca zakładkę Twoje obecne oferty i zakładkę Dodaj.


3. W celu dodania oferty sprzedaży należy użyć zakładki Dodaj. Pojawi się wówczas formularz, w którym opisujemy produkt.



    a) W wierszu Kategoria metodą wyboru należy określić rodzaj produktu lub usługi (wybierać tylko spośród produktów poprzedzonych myślnikiem). W przypadku braku odpowiadającego produktu w systemie giełdy należy skontaktować się z administratorem w celu jego dodania lub wskazania najbardziej zbliżonego.    b) W następnym wierszu Nazwa oferty, ułatwia znalezienie produktu należy wpisać frazę ułatwiającą odnalezienie produktu w wyszukiwarce.


    c) W wierszu Słowa kluczowe (dla wyszukiwarek) należy wpisać charakterystyczne słowa opisujące produkt lub usługę.UWAGA: Należy pamiętać aby każde słowo zaakceptować klawiszem „Enter”.


    d) Kolejny wiersz to Opis produktu, gdzie należy umieścić szczegółowy opis oferowanego produktu lub usługi.


    e) W okienku Podaj cenę [zł] należy podać cenę jednostkową produktu.


    f) W okienku Jednostka miary [kg, szt., tona itd.] należy podać jednostkę w jakiej produkt jest oferowany.


    g) W okienko Posiadana ilość należy wstawić oferowaną do sprzedaży ilość produktu we wskazanych wyżej  jednostkach.


    h) Po wypełnieniu formularza należy kliknąć klawisz Zapisz w lewym dolnym rogu, który kończy proces dodawania ogłoszenia.


4. Po zapisaniu oferty ukażą się informacje:


    -  „Twoje obecne oferty (1)” obok której zostanie wyszczególniony panel administracyjny produktu. Z tej pozycji dodaną ofertę można w dowolnym czasie przeglądać, edytować, np. zmienić cenę, ilość, nazwę lub usunąć.


    -  „Pozostała liczba możliwych ofert do dodania: 2”


5. Aby dodać kolejną ofertę należy powtórzyć czynności punktu 3.


6. Po wykorzystaniu limitu 3 ofert można zwiększyć ich limit do 30 ofert przez zmianę konta Standardowego na konto Premium.



W tym celu kontynuujemy dodawanie 4 oferty, po czym otrzymujemy komunikat o konieczności dokonania zgłoszenia i dodatkowej opłaty. Należy przy komunikacie: „Zmień konto na Premium” kliknąć Przejdź do płatności, co ponownie przeniesie nas na stronę formularza płatności. Następnie należy powtórzyć czynności pkt. 2 podpunkt c).


7. Od momentu wpływu środków na konto Spółdzielni Socjalnej Arka, edycja danych nastąpi w terminie nie późniejszym niż 24 godziny w dni pracujące, lub nie później niż 24 godziny po weekendzie lub dniu świątecznym, jeżeli opłata została dokonana nie później niż 24 godziny przed godz. 15:00 dnia poprzedzającego weekend lub dzień świąteczny (wolny od pracy). W przypadku wpłaty gotówkowej edycja nastąpi bezzwłocznie po dokonaniu wpłaty.


8. Przy użyciu zapłaty przelewem elektronicznym lub tradycyjnym w tytule należy podać: Login (swoje imię i nazwisko), rodzaj konta (standardowe lub premium), miesięczny okres edycji profilu (lub wielokrotność miesiąca z podaniem dat aktywacji) np. Jan Kowalski, konto standardowe, od 14.06 do 13.07.2016r.


9. Okres edycji jest uzależniony od dokonanej wpłaty. Opłata za konto standardowe (do 3 produktów) na jeden miesiąc wynosi 10 zł, a za konto premium (nieograniczona ilość produktów) 20 zł. Dokonanie zgłoszenia zmiany konta ze standardowego na premium w czasie trwania okresu edycji konta standardowego kończy poprzedni i rozpoczyna kolejny miesięczny okres rozliczeniowy.


10. W celu zachowania ciągłości edycji przed ukończeniem wykupionego okresu edycji należy dokonać kolejnej wpłaty z podaniem okresu. Okres kolejnej edycji rozpoczyna się od wskazanej w przelewie daty o ile wpływ środków na koncie zostanie zrealizowany w danym dniu lub przed wskazaną datą. W przypadku opóźnienia edycja zostanie przerwana a następnie wznowiona. Podanie w przelewie wcześniejszej daty edycji niż data wpływu środków na konto powoduje przesunięcie edycji na miesięczny okres od daty wpływu.


11. Kwestie nie opisane w niniejszej instrukcji rozstrzyga Regulamin „Mini Giełdy Susiec”.